8-TEDENSKI IZZIV ZBIRANJA KORAKOV

 

PREHODIMO NOVEMBER, DECEMBER IN JANUAR

Čeprav smo hojo zaradi razvoja prevoznih sredstev močno izrinili iz vsakdanjega življenja, ostaja najpogostejša oblika premikanja človeka in se razlikuje od teka. Hoja je počasnejše gibanje, pri katerem je vsaj ena noga v stalnem stiku s podlago in jo ločimo od teka, kjer sta pri delu koraka v zraku hkrati obe stopali. Osnovni element tako hoje kot teka pa je korak. Pri odraslih ljudeh se dolžina koraka giblje okoli 70 cm, pri otroku je le-ta okoli 50 cm.

Športni pedagogi spodbujamo vse otroke, njihove starše in sodelavce na šoli h gibanju na prostem dnevno ali večkrat tedensko. Po priporočilih Svetovne zdravstvene organizacije (WHO) in številnih zdravnikov naj bi 7.500 ali več korakov na dan preprečilo marsikatero bolezen današnje družbe. 7500 do 10.000 korakov na dan oziroma šest do sedem kilometrov hoje (odvisno od vaše dolžine koraka in hitrosti) je zato le ena od možnosti za začetek zdravega načina življenja. Večina ljudi povprečno še vedno naredi le 3.500 korakov na dan. Naša želja je spodbujati gibanje oz. hojo in s tem vplivati na zmanjšanje prekomernega sedenja ter z njim povezanih zdravstvenih težav. Hoja naj nas spremlja v šoli, doma, med delom in zabavo. Vzemimo si odmor in naredimo kakšno opravilo stoje ali med hojo. Najbolje je, da vsako uro sedenja popestrimo s sedmimi minutami hoje, da vsaj nekoliko nevtraliziramo negativne učinke.

15. oktobra obeležujemo svetovni dan hoje. Hoja je naravna oblika gibanja, ki nas spremlja že od 1. leta dalje. Svet otroka se s prvimi samostojnimi koraki poveča, začenja se odkrivanje širnega sveta. Namenimo hoji in njenemu osnovnemu elementu, to je koraku, posebno pozornost.

Ker je hoja eno najbolj enostavnih in varnih oblik telesne dejavnosti, se lahko z njo ukvarjajo ljudje vseh starosti, ne glede na telesno pripravljenost. Ravno zaradi tega je hoja tako učinkovita, saj jo lahko vsak posameznik prilagodi svojim sposobnostim. Še več, zanjo ne potrebujemo posebne opreme, le udobne čevlje in dobro voljo. Izvajamo jo lahko v vseh delih dneva in vseh vremenskih pogojih, če smo se le pripravljeni prilagoditi.

S hojo aktiviramo naše telo, pospešimo srčni utrip in okrepimo srce. Predvsem pri hoji v hrib lahko vplivamo tudi na zmanjšanje deleža telesne maščobe, mišice se utrdijo, nadihamo se svežega zraka, vzdržujemo kostno gostoto, ohranjamo kondicijo, pospešimo presnovo, upočasnimo staranje, izboljšujemo telesno držo, preženemo stres, skratka smo srečnejši še posebej, če sprehod poteka po gozdu.

Spodbujamo vas, da dnevno sami oz. s člani svojega gospodinjstva ali prijatelji, naredite čim več korakov na prostem. Morda si število korakov izmerite z mobilnim telefonom ali športno uro, za preračun korakov in razdalje lahko uporabite tudi kakšno od mnogih spletnih strani.

Ta izziv je namenjen vsem na šoli. Učenci od 6. do 9. razreda in zaposleni po prijavi v MS Forms, tedensko beležijo opravljeno število korakov preko spletnega obrazca. Za učence od 1. do 5. razreda prijava preko spleta ni potrebna. Opravljene korake beležijo doma z izpolnjevanjem lista, ki ga bodo tedensko dobili v šoli. Izziv traja od 20.11. 2022 do 14.1.2023.

S to dejavnostjo si lahko popestrite vsakdan, odpravite se na svež zrak, bodite aktivni in tako ohranjajte kondicijo ter dobro počutje.

Povezava do obrazca za prijavo za učence in učitelje:   https://forms.office.com/r/qifHjgc8NX

Povezava do obrazca za posredovanje opravljenega števila korakov: https://forms.office.com/r/suzp3zYTBH

Karton za tedensko beleženje korakov za učence in učitelje – 3. teden: Koraki_beleženje_učenci

Karton za tedensko beleženje korakov za ostale: Koraki_beleženje_ostali

Povabljeni k izzivu, poleg učencve in učiteljev,  tudi vsi ostali zainteresirani starši, stari starši, prijatelji in drugi, ki vam je hoja blizu. V tem primeru si za beleženje natisnete list z naslovom Koraki_beleženje_ostali.

Prosim, da ga, po končanem obdobju, posredujete učiteljici Barbari Tavčar na e naslov: barbara.tavcar@sola-poljane.s

IZZIV ZBIRANJA KORAKOV – PLAKAT

Lotimo se izziva in vsak dan opravimo 7500 korakov (približno 4 do 5 km) oz. to storimo čim večkrat v tednu. Vsak korak šteje.

Vsaka pot se začne s prvim korakom, gremo skupaj okoli sveta!

(Visited 408 times, 2 visits today)